Perangi LGBT!

Assalamualaikum w.b.t.

Sejak belakangan ni banyak kejadian yang pelik bin ajaib yang berlaku dalam negara kita. Secara spesifiknya kesemuanya berlaku selepas perubahan kerajaan yang dahulunya Barisan Nasional dan kini kerajaan Pakatan Harapan yang diterajui oleh ayahanda Dr. Mahathir Mohamad. Jujur aku tak berminat nak bercakap atau menulis mengenai politik. Tapi aku sangat terkilan dan tersentap bila banyak sentimen-sentimen yang agak sensitif kini menjadi bahan dan resepi beberapa pihak yang digunakan untuk mencapai matlamat yang bersifat peribadi. Isu perkauman, kesama rataan gender, kedudukan raja-raja melayu yang kini sudah bebas dikritik dan dijadikan bahan lawak oleh pihak-pihak tertentu yang sangat tak bertanggung jawab.


Isu terbaru yang baru sahaja berlaku beberapa hari yang lepas. Tika masyarakat dunia meraikan para wanita seluruh dunia yang mana aku kira dengan jelas menunjukkan tingginya martabat dan maruah seorang wanita bukan sahaja di kaca mata islam tapi di seluruh dunia. Tapi malangnya ada juga puak-puak yang dengan sengaja terlalu menonjolkan sangat 'kecetekan akhlak' dan aku boleh katakan mereka sendiri menjatuhkan maruah dan martabat diri mereka dengan tak malunya melalak memperjuangkan LGBT di negara ini. Allahu. Aku sebenarnya susah nak percaya dan tak terfikir dek akal hingga seberani ini puak-puak ini cuba menunjukkan sikap pemberontakan mereka di saat kerajaan dengan jelasnya menyatakan 'stand' mereka yang mana amalan LGBT adalah dilarang sama sekali untuk diamalkan di negara ini.




Disebalik perhimpunan LGBT tempoh hari :
1. Dianjurkan oleh Sister In Islam (SIS).
2. Dapat dana RM30,000 daripada Hanna Yeoh Menteri DAP.
3. Status pertubuhan haram oleh Jabatan Agama Islam Selangor (JAIS).
4. Perhimpunan tanpa permit polis. Kehadiran polis di tempat perhimpunan sekadar pemerhati tanpa ada tindakan undang-undang.

Aku tak suka mem'bodoh'kan orang, jauh sekali nak menghina atau mencaci orang sebab aku sedar manusia tiada yang sempurna. Apa yang aku boleh katakan, mereka jahil. Kejahilan mereka yang semakin terserlah dan lagi dikhuatiri bila mereka semakin agresif mempamerkan budaya dan cara hidup mereka dengan cara 'memaksa'. Aku kira dah sampai masa kerajaan memainkan peranan. Menteri Agama, Menteri Pembangunan Wanita dan Menteri Dalam Negeri! Tolonglah banteras sebelum virus ini semakin menular.

Wahai saudara seagamaku diluar sana, khususnya kepada mereka yang terlibat secara langsung mahupun tak langsung dalam kancah LGBT. Ketahuilah Allah melaknat mereka yang mengamalkan budaya LGBT. Nabi pun tak mengaku umat. Cukuplah Allah dah ceritakan kisah kaum Luth yang dibinasakan atas sebab perlakuan seperti itu.

Bila satu hari Allah turunkan bala dan di saat asatizah kita bersuara menyatakan punca bala itu datang adalah untuk menimpa pelaku-pelaku maksiat ini, mereka-mereka inilah juga yang akan menghentam dan mengecam asatizah kita. Sebenarnya banyak sudah perkara seperti ini berlaku di luar sana. Terutama negara yang terdedah dengan bencana alam seperti kejadian gempa bumi, tsunami dan sebagainya. Aku perhatikan sahaja kelompok-kelompok yang mengecam nasihat dan amaran dari asatizah kita untuk jauhi maksiat walhal niat mereka hanyalah untuk melindungi mereka yang tak terlibat supaya tak turut terkena tempiasnya. Yang lagi aku kecewa dan marah bila orang islam itu sendiri yang menidakkannya.

Suka untuk aku kongsikan coretan hadis dibawah untuk tatapan kita semua.

Imam Ahmad bin Hanbal juga meriwayatkan hadis dari Ummu Salamah, ia berkata bahawa Rasulullah saw bersabda yang bermaksud:

“Jika timbul maksiat pada umatku, maka Allah akan menyebarkan azab (siksa) kepada mereka. Aku berkata: “Wahai Rasulullah, apakah tidak ada pada waktu itu orang-orang soleh?” Baginda menjawab:”ada”. Aku bertanya lagi: “Apa yang akan Allah perbuat kepada mereka?” Jawab Baginda: “Allah akan menimpakan kepada mereka azab sebagaimana yang ditimpakan kepada orang-orang yang melakukan maksiat, kemudian mereka akan mendapat ampunan dan keridhoan dari Tuhannya.” (HR. Imam Ahmad)


Kau faham tak kalau kau buat maksiat dan di saat Allah turunkan bala, bukan kau sahaja yang kena tapi semua orang sekeliling kau juga turut terkena. Kalau rasa tak tahan sangat dan nak sangat mengamalkan LGBT, tolonglah pindah ke negara barat dan tolong jangan sesekali mengaku rakyat Malaysia dan orang Islam. Itu sahaja isu sebenarnya. Kau tahu kau LGBT. Kau tahu kat Malaysia tak boleh amalkan LGBT. Kau tahu undang-undang dan ketetapan yang kerajaan dah buat. Dah kau nak bertapak juga kat Malaysia dah kenapa?! Jangan ingat PH menang, kau boleh sesuka hati mendesak kerajaan berpihak kepada kau.

Get the hell out of our country!

Aku mohon wahai golongan-golongan profesional khususnya peguam muslim, tolonglah bersatu dan perangi mereka-mereka yang telah menyalah gunakan ilmu guaman mereka untuk bebas mendesak supaya kerajaan terima LGBT.

Wallahualam.

Comments