Hari Yang Memenatkan

Assalamualaikum.
(..Hari yang agak memenatkan~ balik jer rumah terus mengadap laptop..Haha..)

Pada sebelah paginye, aku diminta untuk menghantar ayah ke KLIA bersama mak dan adik aku. Ayah terpakse 'fly' ke langkawi atas urusan bisnesnye. Disebabkan aku tak berape arif dengan jalan menuju ke KLIA, semasa bertolak ke sana ayah aku drive kereta sambil menunjuk jalan balik pada aku. Aku pulak, punyalah nak ingat nye jalan sampai salin semua landmark kat notes dalam handset aku. Haha. Just sebagai langkah berjaga-jaga dikhuatiri tersalah jalan mase balik nanti. Tapi end up bile bertolak pulang, aku tersilap jalan last-last dengan tenangnye aku mengikut gerak hati aku. Akhirnye sampai jugak kat rumah dengan selamatnye. Alhamdulilah.

Tapi!! yang buat aku bengang nye laluan aku pulang tu terpakse melepasi 3 plaza tol dimana jumlah semua bayaran tol hampir cecah RM10. Hampeh betol. Yang aku peliknye, aku rase macam aku ikut satu highway jer, tapi sedar-sedar banyak pulak tol aku kene lalu. Aarghh.. Bersalah pulak aku dibuatnye. Tak pasal-pasal mak aku kene keluar RM10 sebab aku. Huhu. Kalaulah aku ikut jalan yang mule-mule bapak aku tunjukkan mase bertolak tu hanya kene lepas satu tol jer tu pun just kene bayar dalam RM2.20 jer. Bapak bersalah aku dibuatnyer. Takpe2 sekurang-kurangnye aku dapat pengalaman. Haha.

..bersarapan di Medan Selera Kg Dato' Abu Bakar Baginda..

..mak & aku..

..adik dan ayah aku..

..sarapan nasi lemak+telur mata+teh ais..yum~

..the arrival of us at KLIA..

..ayah beratur untuk cek-in..

..sempat bergambar..cube teka siape cameraman??..

Pada sebelah petangnye pulak mak aku dah plan nak pergi bank CIMB dan Public Bank kat Taman Melawati untuk menguruskan perihal kewangannye dan lepas tu terus nak makan KFC kat Giant Taman Permata. Hehe. Alih-alih tengah menunggu mak aku settlekan perihalnye, abang aku pulak call suruh ambek die kat KLCC dalam pukul 340ptg. Woah!! jauh tu. Dahlah petang tu jugak dalam pukul 500ptg kakak aku ade appointment gigi kat Taman Melawati tu jugak. Aduhh.. Sempat ker?? Last-last kitorang pergi jugak ambek abang aku kat KLCC dengan melalui highway AKLEH. Cepat jugaklah sampai dalam 15minit kalau tak silap aku.

Then lepas tu hantar abang aku balek umah die dan kitorang ni pulak teruskan destinasi yang telah kitorang rancang. Hehe. Pergi Klinik Gigi kat Taman Melawati, sembahyang asar kat Surau As-Sobirin, makan KFC kat Giant Taman Permata, Potong Rambut Aku (Hehe:), beli barang sikit, lepas tu baru balek rumah. Sampai jer rumah azan magrib dah berkumandang. Huh~ penat giler dibuatnye. Keje aku pulak hari ni jadi Driver jer. Haha. Tapi tak kesah pun. Best ape bawak kereta. :) - The End-

*('kitorang'=mak, adek, kakak & aku)

p/s: disebabkan musim cuti aku dah mula, habeslah blog aku akan jadi novel hidup aku mase cuti. Hehe. So, aku nak mintak maaplah sebab mungkin bende yang remeh pun aku akan ceritekan kat dalam blog aku ni. Haha.

Comments