Kesunyian di Pagi Hari

Assalamualaikum.

Adoyai~
Kenapela aku masih tak terasa cam nak balik umah..
Kejap lagi semua roomate aku balek..
So, lepas ni aku sorang2 jer kat bilik..

Nak packing brg2 cam malas jer..
Nak kemas bilik lagilah malas..
apelah nak jadik ngan aku nih..

Patotnye bulan ramadhan ni lagi buat aku rajin..
sebab semua setan2 da diikat..
takde godaan2 yg menyebabkan aku malas..

Nampaknyer jelas kat situ aku masih tewas dengan nafsu sendiri..
Nafsu malas..
yang kian membuak-buak..

Ptg ni rancangnyer nak pegi hantar moto ke bengkel..
ade prob sikit..
baru jer beli da ade bunyi sane sini..
huhu..

Malam ni pulak my sister ajak pegi tengok wayang..
cite step up 3..
dengar2 cam cite gempak jer..
harap2 cam tu ler..

***

Alhamdulillah..
pagi ni aku rase cam tenang jer..
tak panas n tak sejuk sgt..
semalam pun cuaca baik jer..
tak hujan..
harap2 malam semalam..
yakni malam ke 25 ramadhan..
ialah Lailatul Qadr..
Amiin..

***

Semalam jugak first time in my life..
bawak moto pegi shah alam..
ade iftar bersama team silat selangor..
aku bertolak dari gombak jam 630ptg..
mase otw tu..
ak tersilap jalan..
then sampai pun dah azan maghrib..


..mkn bramai2..

sebelum pulang ke gombak..
aku sempat tunaikan solat isyak n tarawih..
kat masjid negeri..
meriah sungguh suasana kat sane..
suasana iktikaf..
dengan ramai nye jemaah2..
ade yg baca quran..
ade yg berzikir..
ade yg menderma darah..
ade yg membeli pakaian persiapan raya..
dan macam2 lagi..
bertolak pulang seorg diri setelah selesai menunaikan 8 rakaat tarawih..
pape pun..
alhamdulillah sgt..
aku selamat pergi dan balik..

p/s: aku pegi dulu..salam..

Comments