Outing to Mega Career Fair KLCC 2014

Assalamualaikum.

Alhamdulillah. Sejak aktif kembali berblogging rasa diri ini tenang sikit berbanding dulu. Mungkin sebab hati yang terbuku dapat dizahirkan menerusi penulisan santai ini.

 

Berpeluang jugak aku melewati Career Fair di KLCC bersama kedua orang sahabatku Syahidah (Sya) dan Hafizah (Pija). Malangnya Career Fair kali ni tak mendapat sambutan sehangat tahun sebelumnya. Booth yang dibukak agak sedikit. Company yang diundang pun tak sevariasi dulu. Tapi walaupun tak banyak booth, 10 resume yang aku print still tak mencukupi. Haha. Nampak tak betapa terdesaknya aku nak mencari kerja. Sampai tahap ade kene bahan dengan salah satu company tu cakap "next time you should bring hundreds of your resume.." sebab aku kata resume aku dah habis untuk nak submit kat dorang.

Antara booth2 yang terpilih untuk menjadi tempat submission resumeku:

1. UMW Toyota Sdn Bhd
2. PROTON
3. HONDA Malaysia Sdn Bhd
4. Bermaz Motor Trading Sdn Bhd
5. Naza Corporation Holdings Sdn Bhd
6. Continental Malaysia
7. Agensi Pekerjaan The Recruiter Sdn Bhd
8. MMC Gamuda KVMRT (PDP) Sdn Bhd
9. ZOHL Consultancy Sdn Bhd
10. Marelli Asia Pacific Sdn Bhd

Rasa janggal pulak bila aku sorang je yang semangat drop resume. Sya berlatar belakangkan business dan Pija pulak berlatar belakangkan math management. Tak pasal2 mereka apply for management position kat company2 automotif. Follow aku punya pasal. Haha. Mana taknya, sampai2 je exhibition hall tu aku terus listkan lokasi booth yang aku nak lawat. Siap tick mana yang dah lawat. Supaya tak terlawat dua kali. Haha.




Bila melangkah keluar dari Career Fair baru tersedar tak bergambar langsung sekitar kawasan Exhibition Hall. Terus snap gambar area taman rekreasi KLCC. Selfie! Then our next destination?

Surau KLCC (Solat Zuhur)
Food Court (Lunch)
Masjid As Syakirin KLCC (Solat Asar)

Maka pulanglah kami ke rumah setelah selesai kesemua urusan di sini. Kaki lenguh. Badan letih. Siap terlelap kejap lepas selesai solat asar kat masjid tu.  









Thanks geng! You have made my day. Really enjoy being with both of you. Till we meet again. Sayang sebab kekangan masa mengejar bas untuk Pija pulang ke Kuantan. Kalau tak, confirm dapat layan movie sekali. Haha.

Wallahualam.

Comments