Halaqah + McD + Jem

Assalamualaikum.

Semalam aku telah lalui satu hari yg agak stress. Semalam aku rancang nak balik rumah sebab nak ambek keta coz petang ni insyallah aku akan gerak ke penchala bg mengikuti sesi latihan terakhir utk menghadapi pertandingan silat yg akan diadakan pada hujung minggu ni. Actually, boleh jer kalo aku nak pegi penchala naek moto jer. Tapi sebab my mother ni risau sgt keselamatan aku kalo naek moto, so die suh aku amek keta kat umah kalo nak pergi mane2 tmpt yg jauh. Huhu.

So, nak dijadikan cerite nye, sesampai jer aku kat umah dengan penuh harapan utk ambek keta 'ferarri' merah aku, tetibe tengok keta tu takde kat umah. Coz mak bapak aku bawak keta tu balik Rawang. Jauh tu. Aku pulak kene rushing sebab maghrib tu aku kene hadiri satu halaqah kat masjid Uia Gombak. Agak tension di situ. Huhu. So, lepas aku call mak aku, dorang pun terus bergegas pulang ke umah. Aku dengar bapak aku bawak cecah 140km/h sepanjang perjalanan sebab nak kejar mase. Mak aku pulak tak henti2 berzikir mase dalam keta tu. Sesampai jer mak bapak aku kat umah, aku terus bergerak naek keta 'ferrari' tu pergi Uia Gombak. Huhu. Sampai di Uia tepat jam 820 mlm. Agak terlewat 20 minit datang halaqah. Naseb baek naqib tak bape kesah sangat.

Mase tengah sibuk menghafaz ayat dalam halaqah tu, aku baru sedar handset aku tertinggal kat umah. Ni semua gara2 nak rushing, mesti ade yg tertinggal. Lepas halaqah tu habes, aku ajak sorang member aku ni balik umah ak utk ambek handset tu. Lepas tu, disebabkan aku tak dinner ag, ktorang pun singgahlah makan kat McD tepi highway MRR2. Total up makan semua cecah RM 25.80.

..member aku, jeni yg tak pernah menolak pelawaan aku utk makan..hehe..

..aku pulak yg ngah nikmati french fries..yumms~ lame tak makan McD..Hehe..

Lepas perot da kenyang, ktorang terus menuju ke Uia Gombak. Sampai jer dekat2 ngan pintu masuk Uia Gombak, agak terkejut aku tengok banyak giler keta beratur nak masuk. Aku ambek mase dekat sejam jugaklah nak masukkan keta kat dalam tu. Fuh. Sebab bosan sangat menunggu, adelah karoake sikit dalam keta tu. Hehe. Rupe2nye dorang ade buat spot check. Habes sume dak2 yg pakai baju ketat, tudung pendek, takde matrik kad n macam ag kene tahan kat depan guard. Haha. Padan muka dorang. Sape suh langgar undang2. Mesti dorang amalkan 'Rules are meant to be broken' kan. Hehe.

..'ramai' giler keta beratur nak masuk Uia..

..takde keje tangkap gambar..pelik gak orang tengok..hehe..

Sampai bilik jer da nak pukul 1 pagi. Nak study pun tak larat. Nak online pulak lembap giler internet malam. Takde keje, aku terus lelapkan mata awal sikit sambil tengok cite G-Force. Tu je kot cerite sikit pasal semalam. Saje takde keje. Hehe. Wassalam.

p/s: 'ferrari' merah = proton satria kesayanganku. :P

Comments