Ptptn!! Pe Cite?

Assalamualaikum.

Pagi-pagi lagi hatiku dah bengkek. Fuh~ Rileks-rileks. Sebenarnya, sepatutnya hari ini merupakan submission day for Ptptn Loan Agreement. Tengah-tengah kesibukan di pagi hari memastikan kesemua dokumen yang akan disubmit cukup, terdetik untuk aku bermundar-mandir di kawasan papan kenyataan di bahagian depan pintu masuk Cafe Che'Ed (Mahallah Salahudddin) untuk melihat flyer mengenai Ptptn ni. Hasrat di hati untuk melihat di manakah venue kejadian, tapi flyer di bawah ni pula aku temui.



What the heck!!
Apa masalah Ptptn yer? Dulu masa mula-mula dulu cakap nak turun UIA Gombak bulan Februari 2011. Lepas tu tangguh sampai bulan Mac 2011 pulak. Dan sekarang ni tak turun langsung. Aduyai~


..first flyer yang ditampal..

Pelajar yang semangat nak apply ni, yang betul-betul tengah nazak memerlukan duit ni mereka tak fikir ker? Kalau submissionnya dah lewat, masuk duit nanti confirm lewat. Habes tu, pelajar yang sekarang ni kesempitan wang, nak makan ape di hari-hari mendatang? Nak beli keperluan hidup pun payah. Kos hidup dah meningkat. Ayam dah mahal. Makan kat cafe sekarang ni confirm minima average RM10 sehari. Kalau sehari RM10, seminggu RM70 dan sebulan pulak RM280. Ini belum masuk duit beli peralatan lain. Yang berkenderaan di kampus pulak campur dengan duit minyak and everything tak ke banyak tu. aPe cite PTPTN !!!

Ce cite!! Ce cite!! Ce cite!!

Ok. Kalau cakap pasal duit memang boleh berjela-jela. Hmm. Akhir kata, sabo jerlah.

"KITE BAKO JERR!!"

p/s : Hatiku bertambah tension sebab sepatutnya pagi ni aku ade Quiz, tapi sanggup tak pergi sebab nak hadiri Ptptn Loan Agreement Submission ni. Tapi HAMPEH semuanya. Kepada yang BERKENAAN, tolong ambil tindakan segera. Done!

Comments

  1. sy stuju... kita bakor je.. bakor....

    ReplyDelete
  2. takut nak hadapi masa mndatang kat kuantan nanti...kalu kes cm ni la yg membengkekkan

    ReplyDelete
  3. Bako bangunan PTPTN?
    Nak bako bangunan yang mana?
    Macam tahu je... haha...

    ReplyDelete
  4. Bako bangunan PTPTN?
    Nak bako bangunan yang mana?
    Macam tahu je... haha...

    ReplyDelete

Post a Comment