Seeking for Internship

Assalamualaikum.


Series, tetibe rasa cuak pulak. Member dah ramai dah dapat offer untuk internship. Tapi aku? Hurmm. Tak tahu nak kata dapat ke tak. Sebab applynya baru start minggu lepas. Itu pun ade yang tak official apply. Harap2 ada company yang amek aku intern. Tapi kalau boleh teringin sangat company2 yang ada nama sikit. Means company yang boleh buat karier and yang paling penting tempat yang aku boleh belajar banyak benda dalam dunia engineering ni. Antara company yang aku tersangat menaruh harapan ialah PROTON, PERODUA, UMW TOYOTA and HABLEM OIL & GAS. Harap2 salah satu tersangkut nama aku. Haha. By the way, rileks sudah. Praktikal start bulan 6 kot. Still early to search for them. Majoriti company semua boleh bagi kata putus paling awal bulan 4. So, rasenya tak perlu nak rush sangat kot. In fact, bila tanya balik kakak aku yang intern dulu, die start apply 2 minggu je sebelum mula sesi praktikal. Dapat jer. Haha. Tapi apepun I really hope aku dapat company yang aku listkan tadi. Till then.

Comments