Pre-reg, Quiz, Training

Assalamualaikum.

first tyme aku online kat cafe HS..
budak2 uia gombak tau la kat mne tu..
huhu..
agak bising..
skrg dah pukul 1200am..
tapi still rmai ag ade kat sini..
hoho..

aku pulak..
sbnrnye..
aku lepak sini pun sbb nak online jer pun..
nak harapkan dalam bilik ak..
cam hampes..
internet connection slalu jer putus..
hmm..

esok dah ade pre-reg kos..
kalo bg dak uia..
pre-reg kos dah cam zon perang..
dimana dorg kene berlumba2 cop kelas mane yg nak amek utk sem depan..
lewat bbrpa saat je dah leh penuh klas..
maklumlah..
kdg2 ade yg kejar lecturer nye..

contoh cam aku ngan member2 ak..
sume tngah kejar lecturer En. Harun Hashim utk sbjk BM sem dpn..
sbb die ni sporting n kdg2 slalu cancel klas..
hakhak..
and ag satu kalo klas die nie..
mmg tak penah tak gelak..
org yg pendiam pun dipakse nye gelak..
haha..
kekdg lecturer pun ade effect gak kite nyer study..

skrg ni pun..
majoriti dak2 uia sume tengah susun jadual utk sem dpn..
siap ade wat plan A, plan B, etc ag tu..
tp cam aku skrg ni baru ade plan A..
huhu..

ok..
habes ckp pasal pre-reg..
skrg masuk lak topik ketensionan aku menghadapi Quiz yg berlambak2..
maklumlah..
dah nak habes sem..
sume sbjk nk habeskan quiz cpt2..
sbb nak redy kan carry marks utk students..

sape yg susah??
AKU jugak..
eh3 silap lak..
STUDENT jugak..
hehe..

cam arini..
quiz drawing aku..
cam hampess..
kene wat gune software alibre design..
bapak susah structure die..
nak pecah kepale otak aku pikir camne nak buat..
bygkan..
ag 30 minit nak habes masa..
satu soklan pun tak habes jwb..
hoho..
tension giler mase tu..

bile tanye Kak Fara (tutor yg handle klas drawing)..
baru ak tahu yg sblm ni..
student uia yg amek sbjk engin drawing..
final exam die hnya lukis manually jer..
I mean lukis gune protractor dan seangkatan dgnnya..
tp mulai dr batch aku pulak..
dh mule kene jawab final exam..
gune alibre software ngan lukis manually..
bapak la..
jwb quiz tadi pun dah cm hampess..
camne la agk nye aku jwb final nnt..
huhu..

ok..
settle pasal quiz..
hoho..
terasa byk mende pulak ak nak berceloteh skrg ni..
maklumlah..
dah semggu tak online..
laptop rosak..
masih tak dihantar baiki..
sbb takde mase..
hmm..

then..
mase aku ngah jwb quiz drawing pg td..
aku tlh terima msg dr coach silat aku..
mengatakan..

***

Salam smua anak2 muridku yg sdang bertapa
tamat sudah pertapaan kamu
kamu semua dipanggil ke pergunungan kembali berguru dgnku
ade ilmu nak ku berikan
kita ade misi yg perlu diselesaikan
berkumpul bermula esk mlm jam 8.00mlm di
pergunungan palimbayan sg. penchala
Tlg sampaikan kpd rkn seperjuangan yg lain
Ayoh beraksi!
masanya sudah tiba
Bangkit!

***

woha!
aku dipanggil utk trun training silat balek..
aduss..
camne la agknye tening nnt..
stamina aku yg dh hancoss..
huhu..
sahabat2ku yg turut terlibat..
Ayoh kite gegarkan kembali..
pergunungan palimbayan sg. penchala yg dimaksudkan..

tp ujung mggu ni pulak..
aku dah kene attend open hse umah lecturer ak..
ari ahd nye pulak kene attend jamuan silat kat gombk..
aduss..
nmpaknye kene jd runner jugak la mase kem silat nnt..
huhu..

ok la..
dah penat berceloteh..
ni la implikasi nyer bile dah seminggu tak menyentuh keyboard..
haha..

setakat ni jer dulu wat mase ni..
wassalam.

Comments