Selamat Hari Lahir Ibu

Assalamualaikum.

Fuh~
nape terasa letih jer arini..
then rase ade je yg tak kene arini..

arini mmg ari yg memnatkan utk mggu ni..
aku kene lalui 2 Quiz and satu presentation dlm sehari..
tapi aku rase cam terok jer aku jwb quiz td..
cam tak study pun ade jugak..
padahal semlm aku stay up kot..
aduss..
presentation pulak..
naseb baek member present..
aku juz tlg cari point and manage slide jer..
takde lah beban sgt nk stdy quiz mase mlm semlm..
huhu..

semlm..
aku ade lecture utk halaqah ak..
mase tengah tanda attendance halaqah tu..
tetibe aku baru tersedar yg semlm 6 okt..

6 OKTOBER 2010!!!..
adoyai~
camne lak aku leh terlupe..
aku tngk jam dah nk lagi 2 jam nak masuk 7 okt..
dlm sejarah idop ak tak penah terlupe tarikh keramat ni..
iaitu "Hari Lahir my lovely mOm"..
Pastu aku teros msge mak aku wish happy befday..

"..SELAMAT HARI LAHIR BUAT IBUKU YG TERSAYANG..
..SEMOGA PANJANG UMUR DAN DIMURAHKAN REZEKI..

..TERUSKAN MEMBURU CINTA DAN REDHA ILAHI.."

-ikhlas dari anakmu, Azam-



..latest pic with my mOm during Hari Raya diz year..

aku ingat ag dulu..
mase kecik2 dulu..
bile sampai jer Hari Ibu ngan Hari Befday Mak ak..
aku, adek ngan kakak aku takkan lupe untuk..
kumpul duet n belikan hadiah utk mak ak..
syahdu btol bile teringt detik tu..

tapi skrg ni masing2 dah busy..
busy ngan keje..
busy ngan belajar..
busy ngan kehidupan..
aku takot sgt..
aku takot sgt satu hari aku terpaksa hadapi..
detik untuk berjauhan dengan ibubapa ak..
sape la yg nak jaga mereka nnt..
bile mereka dah tua..
bile mereka betol2 memerlukan kasih syg seorg anak..
bile mereka betol2 memerlukan perhatian seorg anak...
hmm..

***

Di dalam As Shahih diriwayatkan dari Abu Hurairah Radhiyallahu’anhu bahwa Rasulullah Shallallahu’alaihi wasallam bersabda :

“Apabila seorang anak Adam meninggal, maka akan terputus amalannya kecuali tiga perkara : sedekah jariah, ilmu yang bermanfaat, dan anak shalih yang mendoakan kepadanya”.

***

cukup lah sekadar ni..
semoga kite mendpt iktibar dari penulisan kali ni..

wallahualam.

Comments