Viva Oh Viva !!

Assalamualaikum.

Alhamdulillah..
sykur ke hadrat ilahi kerana masih mmberi peluang utk ak menghirup udara pinjaman-NYA..

smlm..
aku baru je selesai satu paper final utk sbjk lab engineering..
paper ni dikenali dgn name VIVA..
hoho..

dr awl pg aku bgn dr tido dlm kul 745pg..
then teros siap2 pegi..
sbb nak pegi awl nk tngk giliran aku buat VIVA kul bpe..
smpi jer lab dlm kul 815pg..
tngk giliran yg tertampal kat pintu lab tu..
tngk2 giliran aku kul 1000pg!!
adoyai~
lmah smgt..
penat2 dtg awl..
hoho..
naseb baek ade geng gak yg buat VIVA kul 1000pg..
pastu semntara tunggu giliran..
aku pegi sarapan kat cafe berdekatan..
huhu..

habes sarapan n lepak2 online jap..
then teros menuju ke lab balek nak redy wat VIVA..
then dpt tau dr member2 ak yg len..
exp3 ngan 5 yg kuar..
giler ar..
dah lah lgsg tak sdy exp 5..
sbb dgr2 stndrd exp ujung2 a.k.a susah..
jrg gilerz masok..
tp tngk2 kuar pulak sem ni..
adoyai..

pastu bile smpi giliran ak..
aku pun masok lab dgn bismillah..
hoho..
tepat kul 1010pg dah mule..

mase tngah buat exp 5 tu..
kene gune oscilloscope utk detect ac current punya gelombang graphically..
aku pn connect kan circuit yg diberikan..
sampai dpt bentuk gelombang yg sepatotnye display kat oc..
tp tbe2 aku stuck pulak..
camne nak kire Vc, Vr and Vs die..
adoyai..
patot nye kene kire ikut oc..
tapi aku kire gune voltmeter jer..
lolz..
tak tau betol ke tak..
haha..

..oscilloscope..

then..
aku perhatian dak2 sekeliling buat camne..
bukan meniru tau..
jgn salah paham..

pastu ade sorg dak tu stuck gak..
sbb tak tahu formula nak kire maklumat diberi..
boleh pulak die tanya tutor..
tapi tutor tu kedekot..
tak nak b tau..
haha..

then aku tngk dak sebelah ak..
name die Tariq..
dak arab saudi..
mmg terkenal dgn kepandaiannye dlm bidang electric circuit..
kalo kat dlm kelas lab enginering kitorg ni dah cam tutor..
sbb slalu ajar org..
tp bile mase VIVA tu pun aku nmpk die cam stuck..
siap mundar-mandir depan meja exp beliau..
hoho..
kalo die pn cam tu..
apatah ag aku ni..
haha..
agk tensi gak..
tp nk wat camne..
redha jer la..

..gambar hiasan..

habes jer VIVA..
aku teros pegi kat tutor ak..
nak cek carry marks ak..
tngk2 exp2 nyer markah group aku takde..
dorg ckp report exp kitorg hilang..
siot tul..
penat2 kitorg dtg klas UNGS lewat sbb nak submit report setiap kali klas lab tu..
tp dorg tak pandai jaga lak..
hoho..
terpakse buat yg baru..

tp bile cek2 balek majoriti sume mrkh report exp2 dak2 klas ak sume takde..
camne la dorg wat keje yer..
sampai report student pun leh hilang..
adoyai~

stakt ni jer dulu utk paper final aku yg pertama..
sekian.

Comments