Barbeque Day

Pada pagi ini aku bangun seperti biasa pada pukul 6.30pg untuk menunaikan solat subuh dan selepas itu aku terus kembali ke katilku untuk melelapkan mata seketika bagi menghilangkan rasa mengantukku yang terlampau..dalam lebih kurang 10.00 pg aku bangun dari tidur dan terus terfikir untuk menyiapkan assignment aku yang berlambak..

akan tetapi, pada masa yang sama juga ayah sibuk membakar bbq sebagai lunch kami sekeluarga pada hari ini..manakala mak pula sibuk menyiapkan makanan-makanan sampingan didapur..adik aku masih tidur mungkin atas sebab berjaga malam menyiapkan assignment dan study..kakak aku pula khusyuk membaca novel..

ikut hati aku, memang aku nak tolong ayah bakar bbq.. tapi apakan daya banyak assignment yang masih tertangguh lamanya.. malangnya asignment-assignment itu tak dapat disiapkan juga kerana ada rujukan-rujukan sammpingan tertinggal dikampusku..aku terpaksa menangguhkan lagi assignment ku itu..

actually pada tengahari itu memang keluarga aku ada buat sedikit jamuan bbq secara kecil-kecilan dengan hanya menjemput saudara mara terdekat sahaja..namun atas sebab pada petang itu aku terpaksa pulang kampus awal untuk menyiapkan assigment aku, aku tak berpeluang untuk berjumpa dengan saudara mara sebelah ayah kerana mereka datang agak lewat..tapi tak apa, mujur semua saudara mara sebelah mak sempat aku semuka..

aku tiba kampusku, uia pj sekitar jam 6.30ptg..alhamdulilah dengan selamatnya..sesampai saja aku di bilik, aku tidur seketika untuk menjana tenaga untuk menyiapkan assignment pada sebelah malamnya..

Comments