Menunggu Seruan Maghrib

Assalamualaikum..
Aku tak tahu kenapa sekarang ini aku makin suka bercerita kat dalam blog ni. Sejak aku ada blog ni kalau boleh semua cerita pasal aku, aku nak sumbatkan kat dalam ni. Kadang-kadang ada juga terfikir benda-benda remeh pun aku nak cakap. Tapi itulah hakikatnya. Dah memang motif aku buat blog untuk lepaskan perasaan dan isi hati aku. Haha. Kali ini aku sebenarnya baru berhasrat nak pergi dinner dengan member bilik tapi bila aku check dompet aku. hampeh..sehelai duit kertas pun aku takde. So, tak dapatlah aku nak jpin dorang dinner kat kafe. Tapi takpe sementara tengah nak tunggu azan magrib ni biar aku lepaskan tension kejap pasal keadaan aku sekarang ni. Penuh dengan assignment bertimbun-timbun, dengan baju yang berlambak atas katil tengah tunggu nak basuh jer tapi sebab mesin basuh rosak, terpaksa aku tangguhkan hajat aku, dengan masalah duit yang makin memuncak keluar macam air jer, sedar-sedar dah tinggal dua ratus lebih jer dalam akaun bank aku, dan macam lagi. Aduss..Tensionnya, dahlah lagi beberapa minggu jer aku nak hadapi final exam aku yang menentukan masa depan aku masa kat uia gombak nanti. Lepas itu dengan tengah runsingnya memikirkan apa bidang yang terbaik untuk aku ceburi bila aku nak sambung degree engineering kat gombak nanti. Banyaknya benda aku kena fikir.

Nazrul, Sabar!!..

Memanglah aku tengah sabar, kalau aku tak sabar dah lama dah aku buat benda bodoh yang tak pernah dibuat orang. Untuk hujung minggu ini jer aku dah ada banyak program. Mula-mula ingat nak plan siapkan semua tutorial biologi, fizik dengan math yang tengah kritikal, Tapi esok aku dah kena attend agd silat gayong, lepas tu hari sabtu ini pula ada majoring briefing untuk kuliyah engineering kat gombak nanti, hari ahad pula aku ada trip pergi Taiping lawat kubur dan majlis perkahwinan orang. Pendek ceritanya hujung minggu ini memang aku takde masa langsung nak sentuh aku punya assignment. Argghh.. Tensionnya~..Lepas itu belum lagi fikir pasal quiz minggu depan. Hari Selasa quiz Math dan hari Khamis pula quiz fizik. Dahlah aku tak study langsung. Kalau faham takpe tapi sikit pun aku tak faham masa lecture. Aduss..

"Ya Allah..kau berikanlah kekuatan kepada hambamu ini dalam menempuhi segala dugaan dan ujian yang engkau turunkan."

Alamak!! Baru aku sedar dah nak masuk magrib dah. Aku dahlah tak mandi lagi dengan nak siap-siap pergi masjidnya lagi. Oklah. Cukuplah setakat itu. Adalah reda sikit perasaan tension dalam hatiku. Cau. Assalamualaikum.

Comments