Bila Orang Penang Turun KL...

Assalamualaikum.

"Akhirnya semua anak mak dah pun berjaya melangkah kedunia Universiti. Alhamdulillah~"

Itulah kata-kata yang terungkap dari bibir mak aku setelah melihat adek aku pergi mendaftar masuk UIA Gombak semalam. Wajah gembira memang tergambar di air muka mak aku pada ketika itu. Huhu. Aku pun turut tumpang gembira dengan kegembiraan mak.

Fuh~ sekarang ni adek aku dah masuk universiti sedang menjalani Minggu Orientasinya. Beliau dapat mahallah As-Siddiq tingkat bawah sekali. Memang best. Takdelah kene turun naek tangga selalu. Huhu. Tapi risikonya agak tinggi sikit sebab kecurian memang selalu berlaku kat bilik-bilik tingkat bawah.





Then, pagi tu rancangnya sebelum hantar adek aku pegi daftar masuk Uia, ade sorang member ni namanya S*****n dari Penang jugak nak daftar Uia sekali pagi tu. So, beliau sampai KL pagi tu dalam pukul 8 lebih pagi. Aku pun suruh beliau ambek LRT PUTRA turun kat stesen Terminal Putra yang terletak satu jalan menghala ke Uia Gombak. Dengan harapan pagi tu dapat just ambek beliau kat Stesen Terminal Putra then terus menghala ke Uia Gombak, tengok-tengok bila dah sampai kat stesen tu tak kelihatan kelibat beliau. Adek aku terus contact beliau.

Rupa-rupanya beliau dah tersilap ambek tren. Beliau pegi ambek tren KTM dan sekarang dah ade kat stesen KTM Putra iaitu satu stesen selepas stesen KTM Bank Negara. Woha! Last-last dia terpaksa ambek KTM balek ke KL Sentral dan tukar LRT Putra turun kat Stesen LRT PUTRA Gombak (nama dulunya Terminal Putra). Sementara nak tunggu beliau sampai, kitorang ni pun terpaksa pergi lepak kat kedai sarapan. Hoho. Tapi disebabkan lambat sangat akhirnya adek aku amek keputusan nak pergi daftar masuk Uia dulu. Haha. Kelakar pun ade jugak. Bila orang penang turun KL..

Done!

Comments