Rutin SeharianKu

Assalamualaikum.
(..perjalanan hidup aku setiap hari. Huh~..)

My daily rootine. Nak kate best, takdelah rase macam best. Nak kate bosan, pun tak jugak. Tapi agak memenatkan. Apakan daya, ini lah lumrah hidup bekerja.

630am : Wake up and perform solat subuh. Then sambung tidur balek. Hehe.:P (tapi tak elok tau tidur lepas subuh. Nanti 'mahal rezeki'..)

700am : Wake up for the second time tapi kali ni terus pergi dapur prepare my breakfast. (buat breakfast sendiri tu. Haha. Kecoh giler.:P)

..sarapan pagi tadi. Hehe..(simple2 sudah~)

730am : Mandi dan siap-siap untuk pergi kerja.

745am : Bertolak dari rumah menuju ke IIS (tempat kerja) dengan menaiki moto 125Z versi lame.

..kenderaan aku pergi kerja setiap hari..:)

800am : Sampai office dan terus bekerja. Yeke?? Hehe.. kekadang kalau ngantuk sangat, tidur kejap.

530pm : Waktu kerja TAMAT. ( maklumlah, kerja ikut office hour). huh~ Terus menuju ke SMK Sg Pusu for silat training.

..training silat sg pusu setiap petang..

700pm : Habis latihan silat terus balek rumah.

720pm : Sampai rumah dengan selamatnya. Alhamdulillah. Terus mencari air dalam peti sejuk bagi menghilangkan dahaga bersilat. Pastu mengadap laptop sementara menunggu azan maghrib. Lepas solat maghrib terus sambung online sampai lewat malam. Standard tab browser aku ialah blogging, facebooking, emailing, berita harianing (eh2..ade ker??..hekhek) dan lain-lain.

..kerja aku online setiap malam pulak..opps, naseb baek tak nampak bersepah rumah. Haha..

1230am : Sleeping time!! tapi kadang-kadang tertidur lewat sampai 1-2 pagi. Hoho. Esoknyer, confirm ngantuk giler.

p/s: Begitulah rutin aku seharian. Best tak? macam bosan jer kan. Tapi rutin ni hanya untuk weekdays jerlah. Mase weekend pulak memang aku dah 'allocate'kan untuk bersilat. Haha. Tapi kadang-kadang bile parent suruh balik 'kampung' kat rawang, terpakselah aku cancelkan silat aku tu.(T_T).Huhu. Anyway, setakat ni jer dulu post kali ni. Assalamualaikum.

Comments