Asyik duk TUKAR jek!



Assalamualaikum.


Pernah tak kite terasa bosan dengan sesuatu. Tak kire la ape bende tu. Sebagai contoh, kite bosan dengan susun atur bilik kita. Hampir setiap tahun kite ubah.Mula2 kite ubah setiap tahun, pastu setiap bulan pulak, then last2 setiap minggu kite ubah. Tak mustahil satu hari nanti setiap hari kite ubah. Woha!




Ok. Ape lagi perkara yang selalu sangat kite nak ubah akibat terasa BOSAN dengan perkara tersebut?


1. Susun Atur Bilik
- yer. memang aku dah nyatakan kat atas. Haha. tapi aku nak nyatakan lagi sekali jugak. sebab memang aku pun mase kecik2 dulu, setiap kali nak raye jer mesti pikir ubah susun atur bilik aku. macam2 plan keluar dari kepala otak aku. pelik2 pun ade jugak la.haha.


2. Handphone
- haa. yang ni jugak hotstuff orang selalu sangat nak tukar. bak kate dorang nak UPDATE yang baru. Haha. maklumlah, handphone ni setiap tahun ade jer keluaran baru. tapi naseb baek aku tak kerja lagi. kalau tak confirm aku tergolong jugak dalam kalangan orang2 yang mengUPDATE ni macam ayah aku satu masa dulu. tapi tu dulu la. hehe.


3. Langsir Rumah
- yang ni pulak selalu terjadi bile ade perayaan. Kalau orang melayu tu, bila time nak raya ade jer langsir baru tergantung. ade famili tu siap ade buat tema warna langsir sama dengan warna baju raye dorang lagi tu. tapi bukan famili aku ok! haha.


4. Sparepart Moto @ Kereta
- beli kereta baru beberapa hari dah duk tukar memacam. kalau moto pulak ade jer la ganti sport rim la, CDI la,body cover set la. yang kereta pulak semua stok nak letak spoiler, tukar ekzos bunyi bising nak mampus. bajet nak nampak macam kereta racing, padahal kancil jer kot. hehe. sori kalau ade yang terasa :)


5. Hobi
- eh2. ade jugak eh hobi tukar2. haha. mestilah ade. kite jer yang tak sedar. tak percaye? ok. aku nak tanya ape hobi kite mase sekolah dulu? contoh : main bola. siap wakil sekolah lagi tu. tapi bile masuk universiti, terasa nak join kelab silat pulak. wakil universiti sampai peringkat Malaysia. then bile dah berumur sikit, dah tak larat nak bersukan yang berat2. so, join golf pulak. berdiri pastu pukul jer. biar bola yang pergi jauh. haha. tak ker hobi bertukar tu? woha.


Ok. malas nak melalut jejauh. rasenye point dah sampai. janji korang paham sudah. haha. tapi yang penting, aku pun terjebak jugak dalam symptom2 penyakit BOSAN dengan sesuatu ni. tengok blog aku pun dah dapat agak. haha. pape pun,


pesanan aku : JADILAH DIRI SENDIRI! :) sekian.


Wallahualam.


Comments