Kenapa aku TAK SUKA jadi POLIS..



Assalamualaikum.


Memang dulu aku pernah impikan untuk menjadi seorang Pegawai Polis berpangkat Sarjan Inspektor atau sama waktu dengannya. Sebab mase tu biaselah kecik2 dulu suke main POLIS ENTRY. Then, bile dapat pistol air pulak, habes satu rumah basah kene tembak dengan aku bertubi-tubi. Haha. Dengan harapan ingin menjadi POLIS supaya dapat menembak penjenayah2 yang suka buat KACAU kat Malaysia ni dengan peluru M16. Woha!


Tapi tu semua dulu. Sebab sekarang ni aku dah paham hakikat pengorbanan seorang manusia bergelar POLIS. Yang aku tak boleh terima adalah pengorbanan mereka terpaksa BERAYA di atas LEBUHRAYA PLUS atau adik-beradiknya.




Semoga selamat menjalankan TUGAS. Ikhlaskan niat di hati. Terus memastikan kelancaran trafik sepanjang musim perayaan ni. Insyallah.


Kepada para musafir yang ingin pulang ke kampung halaman, pandulah dengan hati-hati. Patuhilah had laju yang telah ditetapkan walaupun kekadang ia sangat2 menyiksakan. Haha. Tapi antara SIKSA mengawal kelajuan kenderaan anda dengan SIKSA menghadapi situasi di bawah ni, mane lagi sanggup ditanggung? Renung2kan.




p/s : kenapalah bila sampai musim perayaan jer, graph kematian akibat kemalangan jalanraya meningkat. siapakah yang perlu dipersalahkan? Hmm.


Wallahualam.


Comments

  1. pernah berhajat nak jadi polis tapi parents tak kasi...maybe sb aku ni pompuan kot or sb sygkan aku sngt2...huhu

    ReplyDelete
  2. Darlisya : sama la kite. tp kalu perempuan jadik polis mgkn mudah sikit. sbb tak sume pompuan nak jadi polis. eh. yeke? haha..

    ReplyDelete

Post a Comment