SKRK 2 : Nasihat Ramadhan

Assalamualaikum.

Selamat pagi semua! Kepada sesiapa yang berpeluang untuk bangun qiamulail tu, amat2lah digalakkan. Sebenarnya, aku baru jer selesai tunaikan solat sunat tarawih jemaah bersama keluarga sebentar tadi. Alhamdulillah. Solat Tarawih lewat sikit sebab baru jer sampai rumah dari kampung halaman. Hmm. Walaupun badan maseh terasa penat tapi tak nak lepaskan peluang untuk menunaikan solat sunat yang hanya ada pada bulan ramadhan jer ni yakni TARAWIH.

Pengisian kali ni insyallah marilah sama2 kita rungkaikan segala maksud tersurat dan tersirat daripada video di bawah ni. Semoga dapat memberi manfaat buat sidang pembaca sekalian.


Insyallah, moga kita dapat sama2 praktikkan dan amalkan segala nasihat yang telah disampai menerusi video di atas. Apepun, teruskan amalan korang dalam bulan Ramadhan. Tak rugi pun kalau korang buat dan tak untung pun kalau korang abaikan. Fikir2kan. Kalau rajin, ayuh kite senaraikan message/point yang terdapat dalam video kat atas ni di bahagian komen. Kalau rajin la. Aku tak pakse pun. :)

Wallahualam.

*Selesai menaip sekitar jam 1:30AM :D

Comments