Jom Letak Energy Saving Mode!



Assalamualaikum.



Fuh~ Capek bonar. Baru jer balik dari latihan silat di Uia PJ. Sampai jer rumah terus online facebook. Then tengok ade notification. Aku pun klik. Pastu kebetulan pulak link blog aku yang aku post kat Kelab Blogger group page ade orang komen. Dan beliau ade jugak bertanyakan satu soalan iaitu "camna mau buat ENERGY SAVING MODE kat blog????" .




Ok. Nak aku bagi jawapan mudah ke yang leceh sikit. Biarlah aku bagi dua2 ek.


Jawapan MUDAH :-
Kau taip 'Tutorial energy saving mode for blogspot' kat search engin Google atau mane2 search engin yang sama waktu dengannya. Then, kau akan nampak banyak link ke tutorial tersebut. Kau klik jer link tu dan ikut step yang telah dinyatakan dalam link tersebut. Boleh pilih mane yang simple and senang paham.


Jawapan SUSAH :-
1. Dashboard > Design > Edit HTML.
2. Klik kotak Expand Widget Templates.
3. Tekan CTRL + F and search
4. Pastekan code berikut di bawahnya.
5. Savekan template korang. Dalam masa 1 minit blog korang akan berada dalam keadaan Power Saving Mode.
6. Selamat Mencuba.


Aku suggest yang mana tak buat lagi tu, buat lah untuk kebaikan bateri laptop korang. Maklumlah duk tunggu and refresh banyak kali tengok bilangan pengunjung and pengomen bertambah jek kan. Dapatlah saving bateri laptop tu haa. Yang tunggu follower bertambah pun ade. Woha!


p/s : Maaf. Maksud aku jawapan MUDAH or SUSAH tu dari segi jawapan yang aku nak tulis. Sebab yang pertama tu lagi sikit patah perkataan nye dari yang kedua. Hoho. Sekian. :)


Wallahualam.


Comments